مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

تکنیک های مدیریت زمان به روش gtd و هدف گذاری

مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

تکنیک های مدیریت زمان به روش gtd و هدف گذاری

چرا به برنامه ریزی نیاز داریم؟

در مورد کلیدهای موفقیت و داشتن یک زندگی معنادار ، شاد و تحقق پذیر ، نظرات مختلفی وجود دارد. سخت کوشی ، انضباط و فداکاری فقط چند نمونه از این موارد است. با این حال ، من معتقدم که یکی از عوامل اصلی برای موفقیت در هر کاری ، برنامه ریزی است .چرا به برنامه ریزی نیاز داریم؟
 
اگر از گروه بزرگی از مردم بپرسید که دوست دارند در زندگی خود به چه چیزی برسند ، پاسخ ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت. برخی از پاسخهای متداول که می توانید انتظار داشته باشید عبارتند از:
 
  • من می خواهم پول بیشتری بدست آورم
  • من می خواهم شاد باشم
  • من می خواهم سالم باشم
  • می خواهم لاغر شوم
  • من می خواهم سفر کنم و دنیا را ببینم
  • من می خواهم روابط معنادار و شادی داشته باشم
  • می خواهم دیگر نگران نباشم
  • می خواهم مورد احترام قرار بگیرم
  • می خواهم جلوی تعلل را بگیرم
همه اینها اهداف ارزشمندی برای پیگیری هستند. با این حال ، اگر از همان گروه از افراد بپرسید که آیا آنها برای رسیدن به اهداف خود برنامه خاصی تدوین کرده اند ، احتمال اینکه فقط اقلیت کوچکی وقت صرف این کار کرده اند ، بسیار زیاد است. به عبارت دیگر ، در حالی که همه ما آرزوها و رویاهایی داریم ، تعداد کمی از ما واقعاً وقت صرف کرده و یک برنامه خاص را با جزئیات چگونگی دستیابی به آنها یادداشت کرده ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد