اینها از مهمترین سوالاتی هستند که باید هر هدف گذاری جواب آنها را بداند. ما در این مقاله می خواهیم به جواب این سوالات بپردازیم. ابتدا در بخش اول جواب سوال هدف چیست را توضیح می دهیم و یک تعریف دقیق، ساده و کاربردی از هدف ارائه خواهیم کرد که هم قابل درک باشد و هم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وقتی ما بی هدف آفریده نشده ایم پس این حق را نداریم که بی هدف زندگی کنیم، بنابراین باید دائم از خود مهمترین سوال زندگی مان را بپرسیم: از نظر من معنای زندگی چیست؟

وقتی معنای زندگی را بفهمیم، متوجه می شویم ما باید کارهای زیادی انجام دهیم، شاید خواسته های خیلی زیادی داریم که باید به آنها برسیم، حتی پول و ثروت هم می تواند جزو آنها باشد، زیرا دوست نداریم در انتهای زندگیمان بگوییم، من جرئت راه اندازی یک کسب و کار را نداشتم، من جرئت انتخاب و پیگیری اهدافم را نداشتم و همیشه در فقر و نداری زندگی کردم و …

حالا نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که ما کارهای خیلی زیادی داریم که باید انجام دهیم اما زمان مان محدود است و تا ابد زنده نیستیم که بتوانیم به همه آن خواسته ها برسیم، پس چه کار بایدکرد؟

باید خواسته هایی را انتخاب کنیم که اولا ارزش داشته باشد که وقت گرانبهایمان را به آن اختصاص دهیم و دوما اینکه از رسیدن به آن واقعا لذت ببریم.

 

مقاله مرتبط : ویژیگی های هدف گذاری خوب

نویسنده پیشنهاد می کند این مقاله را بخوانید

 

اینجاست که اهمیت داشتن هدف در زندگی پُررنگ می شود، اینجاست هدف گذاری اهمیت پیدا می کند، اینجاست که باید مهارت هدف گذاری و رسیدن به اهدافتان را یاد بگیرید.در ادامه مزایای داشتن هدف در زندگی را بیان می کنیم.

وقتی می گوییم هدف وضعیتی است که می خواهیم در آینده داشته باشیم، منظور از این وضعیت شرایط مادی، معنوی، جسمی، تحصیلی و شغلی، اجتماعی و… در آینده می باشد.در واقع این وضعیت فقط به تنهایی یک هدف نیست، بلکه مجموعه ای از چندین هدف مهم، وضعیت مورد دلخواه شما را در آینده تشکیل می دهد.

اگر بخواهیم تعریف کلی و جامع از هدف را داشته باشیم می توان گفت :
هدف همان خواسته ای ‌است که می‌خواهید به آن برسید یعنی رسیدن به آن‌ چه می خواهید و می ‌توانید باشید. هدف همان تصاویر خوبی ‌است که در ذهن، از خود و زندگی آینده خود ساخته‌ اید. هدف همان نتیجه ای ‌است که در اثر برنامه ریزی، تلاش و پشتکار شما به دست می ‌آید.

ادامه مطلب کلیک کنید