هدف گذاری در زندگی شخصی
اکثر مردم رویایی در زندگی دارند ، دیدگاهی در مورد اینکه دوست دارند در آینده چه کسی یا چه چیزی باشند. حداقل ، هر کس دارای منافع و ارزشهایی است که تعیین می کند چه چیزی را از زندگی خود می خواهد.
تعیین اهداف به ما کمک می کند که بدانیم در زندگی به کجا برسیم. با دانستن دقیق اینکه می خواهیم به چه چیزی دست پیدا کنیم. خواهیم دانست که باید تلاش خود را در کجا متمرکز کنیم. بسیاری از افراد احساس سردرگمی می کنند و به هیچ مقصد معینی نمی رسد آنها پیوسته به سختی کار می کنند اما به هیچ جای با ارزشی نمی رسد. یک دلیل کلیدی برای این احساس این است که آنها به اندازه کافی وقت صرف نکرده اند که در مورد این فکر کنند که چه چیزی از زندگی می خواهند و اهداف رسمی برای خودشان تعیین نکرده اند آیا می توانیم یک سفر طولانی را بدون دانستن مقصد خود آغاز کنیم؟
حتی عباراتی مانند روز، هفته، ماه و سال نیز بر اساس برداشت ما از طبیعت تعریف شده است و در عمل با وجود رشد زیاد علم فیزیک هنوز هم مجهولات زیادی درباره ماهیت زمان وجود دارد. با این حال، توصیفها و معیارهایی که از زمان داریم به عنوان زیربنای مهارت برنامه ریزی در راستای استفاده بهتر از فرصتها کمک زیادی به بشریت کرده است.
در مورد کلیدهای موفقیت و داشتن یک زندگی معنادار ، شاد و تحقق پذیر ، نظرات مختلفی وجود دارد. سخت کوشی ، انضباط و فداکاری فقط چند نمونه از این موارد است. با این حال ، من معتقدم که یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت در هر کاری ، برنامه ریزی است .
اگر از گروه بزرگی از مردم بپرسید که دوست دارند در زندگی خود به چه چیزی برسند ، پاسخ ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت.
اهمیت مدیریت زمان در زندگی به میزان تأثیر آن بر زندگی شخصی و شغلی شما برمی گردد. مدیریت زمان روز شما را سازماندهی می کند تا بهترین استفاده را برای هر لحظه پیدا کنید.
در حالی که نمی توانیم ساعات بیشتری به روز خود اضافه کنیم ، اما می توانم به شما در درک اهمیت مدیریت زمان و چگونگی مدیریت زمان در به حداکثر رساندن زمان خود کمک کنم. این فقط مهارتی نیست که کارآفرینان بر آن تسلط دارند. هر کس می تواند از مدیریت موثرتر وقت خود و قدردانی از آن برای منبع محدود موجود خود بهره مند شود.
اگر پول خود را گم کنید ، ممکن است فرصتی برای پس گرفتن آن پیدا کنید. اما یک ساعت تلف شده غیرقابل تعویض است.
مدیریت زمان عالی به شما امکان می دهد تعادل سالمی در روند کار و زندگی در خانه ایجاد کنید. عواقب ناشی از مدیریت زمان ناموفق شامل مهلت از دست رفته و زندگی با استرس بیش از حد است.
شما خوب می دانید برای رسیدن به اهداف خود باید هدف گذاری داشته باشیم آن هم آگاهی به روش های صحیح هدف گذاری تا پس از گذاشتن زمان و انرژی به نتیجه دلخواه خود برسیم.
مدیریت موثر زمان، یعنی بتوانید اتفاقهایی که در زندگی رخ می دهد را کنترل کنید و آن ها را با سایر رخدادهای مهم زندگی هماهنگ نمائید. زمان، به عنوان با ارزشمندترین دارایی یک فرد، در صورتی که از دست برود به هیچ عنوان قابل جبران نیست! پس باید سعی کنید کارهای بیشتری را در زمان کمتری بدون تحمل فشار یا بدون داشتن نیروی خاصی انجام دهیم. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا یکی از بهترین کتابهای صوتی برایان تریسی در رابطه با تکنیکهای مدیریت موثر زمان را مرور کنیم.
برایان تریسی در کتاب مدیریت کاربردی زمان، 21 تکنیک کلیدی مدیریت زمان که در زندگی شخصی خود به آنها رسیده است را معرفی میکند.
بعد از تقویت پیش نیازها لازم است که کلیدها و تکنیکهای مدیریت زمان برایان تریسی را یاد بگیرید. در صورتی میتوانید این تکنیکها را با موفقیت پشت سر بگذارید که 4 پیش نیاز ذکر شده را به خوبی فرا گرفته باشید.