مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

تکنیک های مدیریت زمان به روش gtd و هدف گذاری

مدیریت زمان و برنامه ریزی / هدف گذاری

تکنیک های مدیریت زمان به روش gtd و هدف گذاری

چگونه اهداف زندگی را تعیین کنیم؟

هدف گذاری در زندگی شخصی

هدف گذاری در زندگی شخصی چیست و چگونه اهداف را تعیین کنیم؟

اکثر مردم رویایی در زندگی دارند ، دیدگاهی در مورد اینکه دوست دارند در آینده چه کسی یا چه چیزی باشند. حداقل ، هر کس دارای منافع و ارزشهایی است که تعیین می کند چه چیزی را از زندگی خود می خواهد.

ادامه مطلب کلیک کنید

تعیین اهداف به ما کمک می کند که بدانیم در زندگی به کجا برسیم. با دانستن دقیق اینکه می خواهیم به چه چیزی دست پیدا کنیم. خواهیم دانست که باید تلاش خود را در کجا متمرکز کنیم. بسیاری از افراد احساس سردرگمی می کنند و به هیچ مقصد معینی نمی رسد آنها پیوسته به سختی کار می کنند اما به هیچ جای با ارزشی نمی رسد. یک دلیل کلیدی برای این احساس این است که آنها به اندازه کافی وقت صرف نکرده اند که در مورد این فکر کنند که چه چیزی از زندگی می خواهند و اهداف رسمی برای خودشان تعیین نکرده اند آیا می توانیم یک سفر طولانی را بدون دانستن مقصد خود آغاز کنیم؟

تکنیک کاربردی افزایش مهارت برنامه ریزی

انسان‌ها از ابتدای تاریخ با مشاهده تغییر موقعیت خورشید و جابه‌جایی فصل­‌ها به وجود عنصری به نام زمان پی بردند و به مرور و با گسترش قدرت فکر آدمی، انواع ابزار مانند ساعت‌های مختلف برای سنجش آن اختراع شد. منتها همه این ابزارها و مقیاس‌­ها فقط قراردادی بین انسان­‌ها برای اندازه‌گیری و تقسیم‌بندی زمان است.

حتی عباراتی مانند روز، هفته، ماه و سال نیز بر اساس برداشت ما از طبیعت تعریف شده است و در عمل با وجود رشد زیاد علم فیزیک هنوز هم مجهولات زیادی درباره ماهیت زمان وجود دارد. با این حال، توصیف‌ها و معیارهایی که از زمان داریم به عنوان زیربنای مهارت برنامه ریزی در راستای استفاده بهتر از فرصت­‌ها کمک زیادی به بشریت کرده است.

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

چرا برنامه ریزی در زندگی ما مهم است ؟

در مورد کلیدهای موفقیت و داشتن یک زندگی معنادار ، شاد و تحقق پذیر ، نظرات مختلفی وجود دارد. سخت کوشی ، انضباط و فداکاری فقط چند نمونه از این موارد است. با این حال ، من معتقدم که یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت در هر کاری ، برنامه ریزی است .

اگر از گروه بزرگی از مردم بپرسید که دوست دارند در زندگی خود به چه چیزی برسند ، پاسخ ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت.

اهمیت مدیریت زمان در زندگی

اهمیت مدیریت زمان در زندگی به میزان تأثیر آن بر زندگی شخصی و شغلی شما برمی گردد. مدیریت زمان روز شما را سازماندهی می کند تا بهترین استفاده را برای هر لحظه پیدا کنید.

در حالی که نمی توانیم ساعات بیشتری به روز خود اضافه کنیم ، اما می توانم به شما در درک اهمیت مدیریت زمان و چگونگی مدیریت زمان در به حداکثر رساندن زمان خود کمک کنم. این فقط مهارتی نیست که کارآفرینان بر آن تسلط دارند. هر کس می تواند از مدیریت موثرتر وقت خود و قدردانی از آن برای منبع محدود موجود خود بهره مند شود.

اگر پول خود را گم کنید ، ممکن است فرصتی برای پس گرفتن آن پیدا کنید. اما یک ساعت تلف شده غیرقابل تعویض است.

مدیریت زمان عالی به شما امکان می دهد تعادل سالمی در روند کار و زندگی در خانه ایجاد کنید. عواقب ناشی از مدیریت زمان ناموفق شامل مهلت از دست رفته و زندگی با استرس بیش از حد است.

چرا مدیریت زمان برای شما مهم است ؟کلیک کنید

8 گام طلایی روش های صحیح هدف گذاری

با هدف گذاری ، نه تنها به اهداف خود می رسیم بلکه به ما کمک می کند که از نظر شخصیتی رشد بیشتری داشته باشیم. در نتیجه از زندگی بهتری برخوردار باشیم و به رضایتمندی از خود و زندگیمان برسیم.روش های صحیح هدف گذاری باعث می شود که نخست ما اهداف خودمان را بشناسیم. مسیر رسیدن به آن را شناسایی بکنیم و توسط نقشه راهی که با توجه به توانایی ها استعدادها وخواسته هایی که از خود و زندگی داریم کشیده ایم به سوی اهداف خود گام بر می داریم و هر لحظه پیشرفت خود را زیر نظر داریم و ممی بینیم که آیا در مسیر اصلی خود قرار داریم یا از مسیر منحرف شده ایم اگر منحرف شده ایم سریع تغییر مسیر داده و دوباره در راه می آییم.


برای ادامه مطلب همراه با ویدیوی آموزشی کلیک کنید


شما خوب می دانید برای رسیدن به اهداف خود باید هدف گذاری داشته باشیم آن هم آگاهی به روش های صحیح هدف گذاری تا پس از گذاشتن زمان و انرژی به نتیجه دلخواه خود برسیم.

قبل از اینکه روش های صحیح هدف گذاری رو بگیم باید انگیزه لازم برای ایده هامون داشته باشیم اول ویدیوی زیر رو ببینید و بعد گام های طلایی روش های صحیح هدف گذاری رو مطرح می کنیم :

توصیه های فوق العاده مدیریت زمان از برایان تریسی

مدیریت موثر زمان، یعنی بتوانید اتفاق‌هایی که در زندگی رخ می دهد را کنترل کنید و آن ها را با سایر رخدادهای مهم زندگی هماهنگ نمائید. زمان، به عنوان با ارزشمند‌ترین دارایی یک فرد، در صورتی که از دست برود به هیچ عنوان قابل جبران نیست! پس باید سعی کنید کارهای بیشتری را در زمان کمتری بدون تحمل فشار یا بدون داشتن نیروی خاصی انجام دهیم. اما چگونه؟ با ما همراه باشید تا یکی از بهترین کتاب‌های صوتی برایان تریسی در رابطه با تکنیک‌های مدیریت موثر زمان را مرور کنیم.

برایان تریسی در کتاب مدیریت کاربردی زمان، 21 تکنیک کلیدی مدیریت زمان که در زندگی شخصی خود به آنها رسیده است را معرفی می‌کند.

جهت مشاهده مقاله به صورت کامل کلیک کنید.

قبل از یادگیری تکنیک‌های مدیریت زمان، 4 مورد را باید در خود تقویت کنید .

  •  اولین موردی که باید در آن مهارت پیدا کنید فعل خواستن است. باید درک کنید که به موفقیت نخواهید رسید مگر با مدیریت زمان 
  • بعد از آن باید تصمیم بگیرید زمان‌تان را کنترل کنید.
  • سپس عادات خوبی برای خود ایجاد کرده و مدام آن را تکرار کنید .
  • و در نهایت به مهمترین لازمه موفقیت، یعنی نظم خواهیم رسید. ممکن است انجام کاری را دوست نداشته باشید اما برای رسیدن به موفقیت باید آن کار را به صورت منظم انجام دهید.

بعد از تقویت پیش نیازها لازم است که کلید‌ها و تکنیک‌های مدیریت زمان برایان تریسی را یاد بگیرید. در صورتی می‌توانید این تکنیک‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید که 4 پیش نیاز ذکر شده را به خوبی فرا گرفته باشید.

21 تکنیک مدیریت زمان برایان تریسی